Jamal cadang Maria Chin bertanding di Sungai Besar...Ada Berani Ker...?

Posted by Kerah Lekung on Friday 2 March 2018

Jamal cadang Maria Chin bertanding di Sungai Besar...Ada Berani Ker...?.
Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Md Yunos menyambut baik pertimbangan Maria Chin Abdullah untuk bertanding pada pilihanraya nanti dengan mencadangkan supaya bertanding di Parlimen Sungai Besar.

Menurutnya, Pengerusi BERSIH itu yang sebelum ini didakwa berjuang di belakang parti politik, perlu membuktikan kepada umum sama ada diterima rakyat ataupun tidak melalui demokrasi.

“Layak tak layak semua orang layak bertanding, tapi nak tahu dia calon disukai atau tidak, kena masuk bertandinglah. Jadi saya cadangkan untuk beliau bertanding di Sungai Besar.

“Walaupun saya tak bertanding di parlimen itu, tetapi saya adalah pengerusi BN yang menggerakkan jentera di parlimen tersebut,” katanya kepada BNBBC. My portal.

Cabaran dibuat oleh Jamal supaya pembangkang bertanding di kawasan parlimen Sungai Besar bukanlah perkara baharu.

Sebelum ini, Ketua Gerakan Baju Merah itu pernah mencabar Tun Dr Mahathir Mohamad bertanding di parlimen berkenaan.

Semalam, Maria mengesahkan  sudah menerima tawaran untuk bertanding kerusi parlimen dalam PRU14, dan sedang menimbangnya.

Sebelum ini, aktivis itu pernah menafikan akan bertanding dalam pilihanraya.

Susulan daripada itu, Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin dilaporkan berkata Maria akan menjadi calon yang baik untuk bertanding di Kuala Lumpur atau Selangor.

Spekulasi menyebut bahawa isteri kepada aktivis, Yunus Ali itu berkemungkinan bertanding di parlimen Batu atau Petaing Jaya Selatan yang kini disandang oleh dua wakil rakyat PKR.

Sumber asal: Jamal cadang Maria Chin bertanding di Sungai Besar...Ada Berani Ker...?

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment