RAMALAN OXFORD ECONOMICS BUKTI BN MENDAPAT MANDAT DAN KEPERCAYAAN RAKYAT

Posted by Kerah Lekung on Monday 16 April 2018

RAMALAN OXFORD ECONOMICS BUKTI BN MENDAPAT MANDAT DAN KEPERCAYAAN RAKYAT.
Ramalan Penganalisis Antarabangsa Masa Depan dan Kuantitatif, Oxford Economics bahawa Barisan Nasional (BN) akan beroleh kemenangan selesa pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14), membuktikan BN mendapat mandat dan kepercayaan politik daripada majoriti rakyat negara ini.

Timbalan Presiden Parti Gerakan, Senator Datuk A Kohilan Pillay berkata, BN sememangnya gabungan parti komponen yang sentiasa menunaikan janji bagi memastikan segala kehendak rakyat negara ini dapat dipenuhi.

“Ini juga bermakna Manifesto BN yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang juga merupakan Pengerusi BN baru-baru ini dapat diterima oleh Oxford Economics bagi menguatkan lagi ramalan BN akan menang selesa pada PRU kali ini.

“Sekali gus ramalan penganalisis ini dapat meyakinkan rakyat bahawa semua aku janji BN untuk PRU ini adalah sangat relevan dan mampu memberikan impak dan memenuhi apa juga hasrat murni rakyat,” katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Kohilan berkata, ramalan Oxford Economics itu juga akan menguatkan lagi kedudukan Najib sebagai pemimpin dan ketua BN. – UTUSAN ONLINE
Sumber asal: RAMALAN OXFORD ECONOMICS BUKTI BN MENDAPAT MANDAT DAN KEPERCAYAAN RAKYAT

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment