PRU14 CIPTA SEJARAH PENYOKONG BN PALING RAMAI DI PENAMAAN CALON PERMATANG PAUH

Posted by Kerah Lekung on Saturday 28 April 2018

PRU14 CIPTA SEJARAH PENYOKONG BN PALING RAMAI DI PENAMAAN CALON PERMATANG PAUH .

Ketua UMNO Bahagian Permatang Pauh Datuk Hj Mohd Zaidi Hj Mohd Said  diiringi lebih 1000 penyokong ke pusat penamaan calon Pilihanraya Umum ke 14 bagi Parlimen Ketereh P026 di Dewak IKTBN , kira kira jam 8.30 pagi
Datuk Zaidi  yang berbaju Melayu warna putih  diiringi calon BN kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN)  Seberang Jaya , Abu Bakar Sidek Dato Zainal Abidin  dan calon BN DUN Pmtg Pasir , Anuar Faisal  dan calon BN DUN Penanti Suhaimi Sabudin .
Berucap di hadapan penyokongnya, Annuar berkata, perjuangan ini bukan perjuangan individu sebaliknya ianya adalah hasil kerjasama sepasukan.

"Kita pastikan akan tebus maruah UMNO ,Barisan Nasional Permatang Pauh , bermula pagi ini BN akan bangkit pastikan Kita lawan sampai menang . Jangan takut dan gentar saya akan bersama anda ...lawan tetap lawan !! "








Kehadiran penyokong BN yang ramai berbanding Pakatan Harapan diangarkan  dalam 700 orang manakala PAS dalam 500 orang merupakan sejarah kepada BN sejak 1999.di hari penamaan calon.

Apapun tahniah kepada calon BN  , hari ini merupakan petanda cukup baik dan suasana di hari penamaan calon ini adalah paling aman sejak 1999. 

Polis pun nampak relaks dan santai sahaja hari ini mengawal di sekitar IKTBN Bukit Mertajam .






Sumber asal: PRU14 CIPTA SEJARAH PENYOKONG BN PALING RAMAI DI PENAMAAN CALON PERMATANG PAUH

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment