KIT SIANG MENGGELUPOR DIDAKWA TERIMA WANG DARI KUOK!!!

Posted by Kerah Lekung on Monday 26 February 2018

KIT SIANG MENGGELUPOR DIDAKWA TERIMA WANG DARI KUOK!!!.
Dari satu sudut, kemungkinan besar dakwaan yang mengaitkan Si Lim Kit Siang dan Robert Kuok ni adalah tidak benar. Mungkin ada betulnya penafian yang dibuat oleh Si Lim Kit Siang ni.

Antara lain, Kit Siang mendakwa dia menafikan dakwaan sesetengah pihak kononnya dia menerima sumbangan kewangan dari Robert Kuok menjelang Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Sebaliknya, Si Lim Kit Siang tu menuduh kononnya dia menerima sumbangan kewangan dari Robert Kuok itu hanya sekadar menyebarkan berita palsu sebagai propaganda Politik.
“Berita palsu terkini ialah saya terima sejumlah besar sumbangan daripada taikun Robert Kuok melalui anak saudaranya, James Kuok,” katanya dalam kenyataan yang dikeluarkan selepas berucap di satu himpunan DAP di Batu Pahat hari ini.
Kemungkinan besar, penafian yang dibuat oleh Si Lim Kit Siang tu adalah benar. Mungkin duit sumbangan itu tidak diberikan kepada dia. Tapi mungkin Robert Kuok bagi duit tu kepada DAPigs.

Soalnya sekarang, berani tak DAPigs nak siarkan nama penyumbang bantuan kewangan mereka secara terbuka? Berani tak DAPigs nak dedahkan nama orang yang bagi diorang sumbangan?

Sehingga ke hari ini, DAPigs masih dilihat agak keberatan untuk menyiarkan nama para penyumbang mereka kepada umum. Sebaliknya, mereka sering memberikan pelbagai alasan lain.

Diantara alasan yang biasa digunakan oleh DAPigs, keengganan mereka menyiarkan senarai nama itu secara umum adalah untuk melindungi kepentingan pemberi sumbangan tersebut. Itu membuktikan bahawa DAPigs cuba menyembunyikan sesuatu dari pengetahuan rakyat!!!

Sumber asal: KIT SIANG MENGGELUPOR DIDAKWA TERIMA WANG DARI KUOK!!!

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment