VETERAN PKR DAKWA TUN M "SIMPAN" AGENDA PERIBADI!!!

Posted by Kerah Lekung on Tuesday 30 January 2018

VETERAN PKR DAKWA TUN M "SIMPAN" AGENDA PERIBADI!!!.
PKR kini memang sudah terjerat dengan permainan Politik licik yang dimainkan oleh bekas Perdana Menteri itu sehingga terpesong terlalu jauh dari perjuangan asalm mereka sebelum ini.

Kalau PKR nak berpatah balik sekarang, semuanya sudah terlambat. Maka terpaksalah mereka mengikut telunjuk Tun Mahathir dan meminggirkan suara ahli mereka diperingkat akar umbi.

Jika sebelum ini, pengikut - pengikut PKR jelas menyatakan bantahan terhadap keputusan pucuk pimpinan Pakatan yang mencalonkan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri mereka.

Malah bantahan itu juga turut disuarakan oleh pemimpin - pemimpin parti itu. Tapi malangnya, suara bantahan yang dibuat lansung tidak diendahkan oleh pucuk pimpinan PKR.

Sebaliknya, mereka lebih rela memberi keutamaan dalam menjaga kepentingan Politik Peribadi dari nak mengikut kehendak yang disuarakan oleh ahli - ahli serta pengikut mereka sendiri.

Kini giliran Veteran PKR pulak bersuara dan membuat dakwaan kononnya bekas Perdana Menteri itu sengaja menyembunyikan agenda Politik Peribadinya dari pengetahuan orang lain.

Ahli Biro Politik PKR, Dr Syed Husin Ali yang juga merupakan bekas Timbalan Presiden parti itu mendakwa Tun Mahathir memandu Pakatan bukan untuk memperjuangkan rakyat.
“Kenapa perlu terburu-buru memutuskannya? Sekarang ini kelihatan seolah-olah soal menamakan nama calon PM paling penting sekali.
“Lebih buruk lagi sudah timbul pula anggapan semacam isu ini didorongkan oleh agenda peribadi,” kata veteran PKR itu.
Apa yang jelas, kemelut pencalonan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri Pakatan itu tidak membawa sebarang kesan Positif buat Pakatan. Sebaliknya, mereka teruk dihentam oleh pengikut - pengikut mereka sendiri yang menyatakan bantahan secara terbuka!!!

Sumber asal: VETERAN PKR DAKWA TUN M "SIMPAN" AGENDA PERIBADI!!!

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment