KRONOLOGI PERIKATAN NASIOANAL & TEWASNYA GRAND MASTER PENCATUR POLITIK

Posted by Kerah Lekung on Sunday 8 March 2020

KRONOLOGI PERIKATAN NASIOANAL & TEWASNYA GRAND MASTER PENCATUR POLITIK .



KRONOLOGI PEMBENTUKAN KERAJAAN
PERIKATAN NASIONAL


1. Tun Mahathir tidak boleh lari sepenuhnya daripada apa yang berlaku dengan menyalahkan pihak lain. Soalan yang beliau akan tergagap untuk jawab: Kenapa perlu letak jawatan PM-7?

2. Nama Tan Sri Muhyiddin muncul disebabkan "lakonan" ego Mahathir yang terlalu tinggi. Tidak ada sebab untuk PH menyalahkan Tan Sri Muhyiddin kerana beliau memilih untuk berpijak di bumi nyata... bahawa DAP terlalu tamak, gopoh dan angkuh dengan kuasa sekaligus mengundang kemarahan orang-orang Melayu; ditambah Anwar yang bak kata Tun Mahathir, "gila-gila hendak jadi Perdana Menteri tapi dia tak boleh"..

3. Tan Sri Muhyiddin nampak tegas dan jelas dalam mengambil pendirian berkaitan menolak DAP sebagaimana dihasratkan oleh sebahagian besar masyarakat Islam di Malaysia.

4. Sekiranya PH masih percaya dengan permainan politik Mahathir, bersedialah mereka untuk sekali lagi menjadi mainan main-main Mahathir. Takkan tak boleh fikir, kalau Tun M tak buat macam ini, bagaimana mungkin orang selain Anwar mengganti tempat beliau?

5. DS Anwar tidak mungkin dapat menjadi Perdana Menteri selagimana beliau bersekongkol dengan DAP.

6. Soalan penting yang belum ditanya: Dimanakah pencatur sebenar, Tun Daim?




Sumber asal: KRONOLOGI PERIKATAN NASIOANAL & TEWASNYA GRAND MASTER PENCATUR POLITIK

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment