Permohonan Inkues kematian Nora Anne Quoirin

Posted by Kerah Lekung on Thursday 19 December 2019

Permohonan Inkues kematian Nora Anne Quoirin

Selepas 5 bulan berlalu, ibu bapa Nora Anne memohon permohonan rasmi untuk inkues kematian Nora Anne Quoirin

Ibu bapa remaja Ireland, Nora Anne Quoirin, yang meninggal dunia ketika bercuti keluarga di Negeri Sembilan pada awal tahun ini, kini sedang mempertimbangkan untuk membuat permohonan rasmi untuk membuat inkues ke atas kematiannya.

Peguam SN Nair, yang mewakili keluarga, berkata inkues ini sesuatu yang penting untuk menentukan bagaimana Nora Anne meninggal dunia, sambil menambah bahawa kematiannya telah dipersoalkan.

"Keluarga Nora Anne merasakan siasatan yang lebih mendalam diperlukan walaupun pihak polis tidak menemui sebarang unsur penculikan seperti yang dinyatakan sebelum ini.

"Inkues akan memberi gambaran yang lebih jelas mengenai bagaimana anaknya yang berharga itu mati dalam keadaan sedemikian. Keluarga Nora Anne boleh memfailkan permohonan untuk inkues, "katanya ketika dihubungi.

Nora Anne, yang dilaporkan hilang pada 4 Ogos, ditemui mati di jurang kira-kira 2.5km dari resort di mana keluarganya telah tinggal selepas pencarian selama 10 hari.

Bedah bedah mendedahkan bahawa dia telah mati akibat pendarahan gastrointestinal, mungkin disebabkan oleh kelaparan dan tekanan. Pihak berkuasa telah mengatakan tidak ada permainan jenayah yang terlibat.

Walau bagaimanapun, bapa Nora Anne, Sebastien Quoirin, memberitahu laporan Irish paper Independence di Ireland bahawa keputusan itu tidak menerangkan bagaimana anak perempuannya, yang mempunyai kecacatan pembelajaran, boleh menjadi telanjang di jurang.

Ibunya, Meabh Quoirin, juga mengatakan bahawa Nora Anne seseorang "sangat malu" dan tidak akan melampaui pintu depan keluarga sendiri, apatahlagi bersiar-siar di hutan".

Pautan luar: Kronologi kehilangan Nora Anne

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment